| |
Årsberetning fra håndboldafdelingen 22/23
Håndboldsæsonen er ved at lakke mod enden, og det er ved at være tid til at gøre status på sæsonen 2022/2023, som har været præget af spændende håndbold og mange gode timer i de forskellige haller i Horsens og omegn.
Håndboldudvalget har brugt meget tid på at forstærke udvalget med endnu flere medlemmer da der stadigvæk er mange opgaver at holde styr på og udvalget består derfor pt. af 9 personer.
Vi får i den kommende sæson brug for en del nye trænere som følge af et ”generationsskifte”, så der ligger der også et større arbejde for udvalget.
På medlemssiden ligger vi nogenlunde stabilt med de tidligere sæsoner med 275 spillere fordelt på 181 ungdomsspillere og 74 seniorspillere.
En stor tak skal lyde til alle de frivillige i form af alle vores engagerede trænere og hjælpetrænere, som gang på gang vejleder og støtter spillerne i modgang og medgang ikke mindst med nedlukninger og restriktioner, mv. En stor tak skal også lyde til alle de frivillige, som hjælper med musik, røg og dommerbordet og til hallens cafeteria for altid at være der.
En stor tak skal også lyde til alle vores sponsorer i håndboldafdelingen, som er med til at få det hele til at løbe rundt.
På vegne af håndboldudvalget |
16-03-2022 |
Årsberetning fra håndboldafdelingen 21/22
Håndboldsæsonen er ved at lakke mod enden, og det er ved at være tid til at gøre status på sæsonen 2021/2022, som igen i år har været præget af COVID-19. På trods af det har der alligevel været en del spændende håndbold og mange gode timer i de forskellige haller i Horsens og omegn.
Vi har i forbindelse med sæsonen 21/22 skiftet samarbejdspartner i beklædning fra Hummel til Select, hvilket håndboldudvalget har brugt en del tid på i løbet af efteråret 2021. Vi har i den forbindelse valgt en ny klubdragt fra Select, og håndboldafdelingen har igen haft det mål, at alle der ønskede det, kunne købe den nye klubdragt til en rigtig god pris. Vi har derfor igen været ude for at finde sponsorer, så vi kunne holde prisen nede. På trods af COVID-19 var der stor interesse for at blive sponsor, hvilket vi er rigtig taknemmelige for. Vi har derfor fået reduceret egenbetalingen for en klubdragt fra 600 kr til kun 150 kr, hvilket har medført, at vi for kort tid siden har kunnet udlevere 194 klubdragter til spillere og trænere.
Håndboldudvalget har derudover brugt meget tid på at forstærke udvalget med endnu flere medlemmer da der er mange opgaver at holde styr på. Udvalget består pt. af 6 personer; Lone Michaelsen, Henrik Sund, Søren Madsen, Lise Karmark, Lasse Mohrsen og Rolf Knudsen.
Vi regner med, at vi i den kommende sæson 22/23 igen kan øge medlemstallet og få en mere stabil sæson, hvor COVID-19 forhåbentlig ikke kommer til at fylde så meget. Vi får i den kommende sæson brug for en del nye trænere som følge af et ”generationsskifte”, så der ligger der også et større arbejde for udvalget.
På medlemssiden ligger vi lidt under de tidligere sæsoner med 199 spillere fordelt på 139 ungdomsspillere og 60 seniorspillere. På seniorsiden har vi fået flere spillere, mens vi desværre på ungdomssiden er gået lidt ned.
Seniorherrerne, som i sidste sæson spillede i serie 3, er rykket op i serie 2 og ligger pt. og kæmper om førstepladsen med mulighed for at rykke op i serie 1. Som noget nyt i sæson 21/22 har vi igen fået et seniordamehold, som lejlighedsvis til træning og kampe får hjælp af nogle af vores U15 Piger, hvilket er en ordning, alle parter er godt tilfredse med.
”Five-a-side” er endnu engang det største hold og er stadigvæk et relativt nyt spil, hvor herrer og damer kan spille sammen, da det f.eks. ikke er tilladt at tackle og mere drejer sig om at kaste bolden til hinanden op ad banen, som er forkortet til 2/3 dele.
En stor tak skal lyde til alle de frivillige i form af alle vores engagerede trænere og hjælpetrænere, som gang på gang vejleder og støtter spillerne i modgang og medgang ikke mindst med nedlukninger og restriktioner, mv. En stor tak skal også lyde til alle de frivillige, som hjælper med musik, røg og dommerbordet og til hallens cafeteria for altid at være der.
En stor tak skal også lyde til alle vores sponsorer i håndboldafdelingen, som er med til at få det hele til at løbe rundt.
På vegne af håndboldudvalget
Rolf Knudsen |
Årsberetning sæson 2019 / 2020 |
Håndboldsæsonen er ved at lakke mod enden og det er ved at være tid til at gøre status på sæsonen 2019/2020, som set fra udvalgets side igen er forløbet over alt forventning.
På medlemssiden ligger vi på nogenlunde samme niveau som i sidste sæson så vi i sæson 2019-2020 indtil videre har set ca. 218 spillere fordelt på ca. 167 ungdomsspillere og ca. 47 seniorspiller, hvilket er mere eller mindre det samme som sidste år.
”Five-a-side” senior håndboldhold er for alvor kommet til Østbirk, godt hjulpet på vej af en ny træningstid om onsdagen fra 19:45, hvilket har medført en del flere spillere. ”Five-a-side” er stadigvæk et nyt spil, hvor herrer og damer kan spille sammen, da det f.eks. ikke er tilladt at tackle og mere drejer sig om, at kaste bolden til hinanden op af banen, som er forkortet til 2/3 dele. Bolden er en blød læderbetrukket skumbold og kan ikke rigtig hoppe, så det er ikke nødvendigt at kunne drible for at kunne være med.
I forbindelse med ombrydningen for jul blev U19 drengeholdet ændret til et serie 3 herrehold, hvilket har muliggjort at spillerne fra serie 2 herrerne kan spille med på serie 3 holdet hvis der f.eks. mangler spillere. Det giver også god mening, da U19 drengene, som også består af U17 spillere, har slået deres træningstid sammen med seniorherrerne bl.a. fordi inden af holdene helt var nok til træning og dermed havde svært ved at spille kamp mv. til træningerne.
I forbindelse med juleafslutningen var der igen arrangeret ”nathåndbold” for ungdomsrækkerne fra U6 til og med U15, hvor lyset i hallen blev slukket samtidig med at der blev sat uv-lamper op. Håndboldene, stregerne og målene blev i dagens anledning forsynet med selvlysende tape, mens flere af spillerne blev malet med selvlysende maling. Det var igen i år en stor succes og vil helt sikkert blive gentaget på et andet tidspunkt.
Håndboldudvalget har brugt meget tid på, at finde sponsorer til, at få egenbetalingen ned på den nye klubdragt så alle vores medlemmer kunne købe deres egen personlige klubdragt med navn for kun 100 eller 150 kr. alt efter om det var til ungdoms- eller seniorspillere. Den lave egenbetaling har medført, at stort set hele håndboldafdelingen har en ØIF-klubdragt, hvilket vi er meget glade for.
En stor tak skal lyde til alle de frivillige i form af alle vores engagerede trænere og hjælpetrænere, som gang på gang vejleder og støtter spillerne i modgang og medgang. En stor tak skal også lyde til alle de frivillige, som hjælper med musik, røg og dommerbordet og ikke mindst til hallens cafeteria for altid at være der.
En stor tak skal også lyde til alle vores sponsorer i håndboldafdelingen, som er med til at få det hele til at løbe rundt.
På vegne af håndboldudvalget
Rolf Knudsen |
|
| |
|
|
|
|